Pytanie:
Przynosisz buty turystyczne z brudem / ziemią do USA?
Daniel
2020-01-08 16:06:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niedługo jadę z Europy do USA i przywożę zabrudzone buty turystyczne i biegowe (pochodzące tylko z UE, a nie z jakichkolwiek farm). Dokładnie je wyczyściłem, ale trudno je całkowicie wyczyścić.

Czy będzie to problem przy wjeździe do USA? Czy powinienem zrobić coś konkretnego? Podróżuję przez odprawę wstępną w Dublinie, jeśli to ma znaczenie.

Nie rozumiem, dlaczego miałby to być problem.
Obejrzałem wiele programów w telewizji o odprawach celnych i granicznych w Australii i Nowej Zelandii, gdzie są one bardzo surowe.Zastanawiałem się więc, jak Stany Zjednoczone sobie z tym radzą.
Jakie były powody, dla których Australia i Nowa Zelandia były w tym bardzo surowe?(Należy dodać do pytania jako informacje ogólne)
@MarkJohnson Wszystko w imię bezpieczeństwa biologicznego.Na świecie istnieje wiele szkodników i chorób, które nie mają przyczółka w Oz / NZ.Dlatego przepisy dotyczące kwarantanny są surowsze w Oz / NZ
Nikon miał profesjonalną wersję swojego aparatu D3 bez otworu na statyw https://www.kenrockwell.com/nikon/d3p.htm „Gniazda statywu mogą zbierać brud, a nawet robaki, co powoduje prawdziwe problemy z inspekcjami rolniczymi”.
@PeterM: jako ktoś, komu skórki pomarańczy „zniszczono” (słowa strażnika) na granicy więcej niż raz, powiedziałbym, że straż graniczna w USA jest dość surowa.Zobacz także doświadczenie Gerrita poniżej.
Wskazówka - polerowanie spodniej strony i boków podeszwy papierem ściernym może sprawić, że będą wyglądały na czystsze i nowsze (podeszwy, a nie cholewki!) Nie pomaga jednak w zakamarkach - może być potrzebny mały wytrych.
Włóż je do pralki, jeśli masz kilka dni do lotu, aby miały czas na wyschnięcie.
Nie do końca nieznane z USA ... kup jabłko w irlandii, wejdź do samolotu - nie jedz jabłka w trakcie lotu i wejdź na pokład, powiedzmy La Guardia ... czeka cię niespodzianka ;-)
Czy próbowałeś użyć metalowej szczotki drucianej, aby naprawdę dobrze je wyczyścić?
@eagle275 to wszystko, mój brat miał wybór, aby zjeść lub wyrzucić swoją marchewkę, którą przywiózł podczas podróży do USA
Dodając to jako komentarz, ale przybywając do innych krajów z brudem na czyichś butach, możesz dostać się do więzienia, ponieważ ten [Brytyjczyk skazany na cztery lata w Dubaju po tym, jak celnicy znaleźli marihuanę ważącą mniej niż ziarenko cukru pod butem] (https://www.dailymail.co.uk/news/article-512815/Briton-jailed-years-Dubai-customs-cannabis-weighting-grain-sugar-shoe.html).
@aaaaasaysreinstateMonica Zwróć uwagę na datę w tym artykule.
@Daniel Byłem w bardzo podobnej sytuacji do twojej, kiedy wjechałem do Nowej Zelandii w 2016 roku: wędrowałem po Ameryce Północnej i Południowej, ale nie byłem na farmach.Zaznaczyłem pole „przynosząc ziemię lub odwiedziłem pola uprawne”, a następnie zostałem poproszony o szczegóły przez funkcjonariuszy celnych / imigracyjnych / coś innego.Powiedziałem im, że wędrowałem, więc prawdopodobnie mam trochę ziemi pod butami (nie wyczyściłem ich);machali do mnie prosto i powiedzieli: „gdyby tylko wszyscy byli tak sumienni w wypełnianiu tych formularzy”.
Pięć odpowiedzi:
gerrit
2020-01-08 22:31:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dokładne ich wyczyszczenie powinno wystarczyć.

Oto, co się stało, gdy próbowaliśmy dostać się do brudnych butów w marcu 2016 r.

Na międzynarodowym lotnisku Charlotte zostaliśmy zauważeni i zatrzymany przez inspektorów rolniczych w oczekiwaniu na odbiór bagażu. Zabrali nas do oddzielnego pokoju i zapewnili środki do czyszczenia butów. Zostaliśmy zmuszeni do dokładnego wyczyszczenia butów i wypuszczeni dopiero po tym, jak inspektorzy byli zadowoleni. Byli przyjaźni, uprzejmi i całkowicie rozsądni, ale prawie przegapiliśmy nasz lot łączony.

Ostatnim razem, gdy przywiozłem buty turystyczne do USA, formularz celny zadawał dwa oddzielne pytania:

Przynoszę (...) (d) ziemię lub byłem na farmie / ranczo / pastwisku

Byłem (byliśmy) w pobliżu zwierząt (np. dotykając lub handling)

Odkąd wędrowaliśmy po Anglii, przemierzając tereny pastwiskowe dla krów, odpowiedzieliśmy „tak” na pierwsze pytanie. Zobacz to pytanie, aby uzyskać więcej informacji. To była późniejsza podróż (maj 2018) niż porażka w czyszczeniu butów, nauczyliśmy się naszej lekcji i nic specjalnego się nie wydarzyło pomimo odpowiedzi twierdzącej.

Zwróć uwagę, że kraj, z którego podróżujesz, ma wpływ na to, jakie protokoły są niezbędne po powrocie.Na przykład [wiele krajów jest wolnych od pryszczycy] (https://www.oie.int/en/animal-health-in-the-world/official-disease-status/fmd/en-fmd-carte /) (ciężka, wysoce zaraźliwa choroba zwierząt gospodarskich), więc celnicy nie będą się tak martwić, jeśli przyjedziesz z takiego kraju.
Czy więc odrobina błota, która przyczepiła się do buta, liczy się jako „przynosząca ziemię”?Znak „lub” po nim sugeruje, że należy również odpowiedzieć tak, nawet jeśli nie byłem na farmie.
@Daniel Uważam, że nie o to tutaj chodzi.
@Harper-ReinstateMonica Nie jestem pewien, co mają z tym wspólnego pokolenia - spotkani przez nas inspektorzy z pewnością nie byli millenialsami.
@gerrit I inspektorzy też nie sprzątali, przypuszczam ...
@JimmyJames Na lotnisku ich nie było, ale w Carlsbad Cavern NP personel NPS wyczyścił dla nas cały bardzo drobny piasek White Sands NM z naszych butów!
@JimmyJames Kiedy ostatnio wróciłem z Nepalu, inspektor z SFO wyczyścił podeszwy moich butów jakimś rodzajem rzeczy, włożył buty do plastikowych toreb i powiedział, żebym je wypłukał po powrocie do domu.Z pewnością było to znacznie wydajniejsze niż czekanie, aż wyczyszczę buty.
W niemieckiej powieści Joachima Meyerhoffa „[Alle Toten fliegen hoch: America]” jest prawdziwa i zabawna historia (https://books.google.at/books/about/Alle_Toten_fliegen_hoch.html?id=FNBmAgAAQBAJ&printsec=frontcover&source=kp_escred_read_v = onepage & q & f = false) ”, w którym bohater spędza wiele godzin w urzędzie celnym na lotnisku w USA, ponieważ na butach miał brud owczy.
@Daniel Z mojego doświadczenia wynika, że nawet jeśli odrobina ziemi przyklejonej do butów nie ma się liczyć, lepiej jest zachować ostrożność i traktować ją tak, jakby to się stało.Najgorsze, co się stanie, jest tym, co opisuje ta odpowiedź.
(Oczywiście, jeśli mówisz bardzo dosłownie, to jest praktycznie niemożliwe, aby każdy pasażer mógł zgodnie z prawdą odpowiedzieć „nie” na pierwsze z cytowanych tutaj pytań. Chyba że żadna część twojego ubrania nigdy nie była nalotnisko przed zdjęciem i wyrzuceniem starych ubrań i butów - zawsze będą obecne śladowe ilości gleby. Pytanie nieodłącznie zawiera element indywidualnej oceny, co stanowi odpowiednią ilość; nawet CBP nie argumentowałby, że 1/100gram drobnego pyłu wymagałby jakiejkolwiek czynności, ale mimo to jest to ziemia wniesiona).
@JanusBahsJacquet Niestety 10 mg drobnego pyłu może wystarczyć, aby doprowadzić do skażenia biologicznego.W rzeczywistości nie jest możliwe odcięcie kraju od tego ostatniego, mogą one jedynie zmniejszyć ryzyko.
reirab
2020-01-09 06:15:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

USA CBP dba o zabrudzenie butów, ale jeśli dołożyłeś wszelkich starań, aby je wyczyścić, nie będzie problemu, zwłaszcza jeśli gleba nie pochodzi z farmy lub czegoś podobnego.

Jak wspomniał Gerrit, dwa pytania w formularzu zgłoszenia celnego, które wypełniasz przy wjeździe do Stanów Zjednoczonych, to:

Przynoszę (...) (d) ziemię lub byłem na farmie / ranczo / pastwisku

Byłem (przebywaliśmy) w pobliżu inwentarza żywego (na przykład dotykając lub manipulując)

Kiedy faktycznie odwiedził farmę w Tajlandii i odpowiedział twierdząco na pierwsze z pytań, o które zapytał urzędnik imigracyjny. Kiedy powiedziałem mu, że byłem na farmie w Tajlandii, polecił mi udać się na wtórną inspekcję rolniczą.

Podczas inspekcji rolniczej zapytali, jakie zwierzęta byłem w pobliżu i kiedy im to powiedziałem to były raczej słonie niż bydło, nie przejmowali się tym zbytnio. Jednak nadal pytali, czy mam błoto i inne rzeczy na butach lub ubraniach, które miałem na sobie. W moim przypadku było sucho, kiedy tam byłem, a ziemia była w większości pokryta trawą, więc (zgodnie z prawdą) powiedziałem im, że moje buty prawdopodobnie mają lekki kurz, ale nie są pokryte błotem. Powiedzieli, że to żaden problem i nawet nie zawracali sobie głowy fizycznym spojrzeniem na nic w mojej torbie.

Gdyby padało, kiedy tam byłem, a moje buty były zabłocone, spodziewam się kazaliby mi je wyczyścić, jak doświadczył Gerrit, zwłaszcza gdybym przebywał w pobliżu krów lub innego inwentarza żywego, a nie tylko słoni.

Biorąc pod uwagę, że w ogóle nie przejmowali się lekkim kurzem i tym podobnymi rzeczami, nie sądzę, żebyś miał jakikolwiek problem, jeśli dokładnie wyczyściłeś buty, ale po prostu nie mogłeś ich całkowicie wyczyścić. Ponieważ nawet nie byłeś na farmach, wydaje się, że zgodnie z prawdą powinieneś być w stanie odpowiedzieć `` nie '' na pytania kontrolne, w takim przypadku jest mało prawdopodobne, aby w ogóle pytały, patrzyły lub dbały o Twoje buty.

Nav
2020-01-09 05:34:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wystarczy zgłosić buty jako zabrudzone i pozwolić celnikom zająć się resztą.

Mieszkam w Australii, jesteśmy wyspą, więc te rzeczy są ściśle kontrolowane. Jeśli dobrze je wyczyściłeś, na ogół przepuszczają cię, w przeciwnym razie wyczyszczą je za ciebie. Właściwie to nie przeszkadza mi sprzątanie, zajmuje im to około 2-3 minut w porównaniu z moim 10 minutowym wysiłkiem.

Czyszczą je za darmo?
@Caesar Kluczową częścią tego, co robią, jest sterylizacja, a nie zwykłe szorowanie.Nie nadaje się do klejenia butów do biegania, ale * naprawdę * szkodzi skórze.Jeśli myślisz o darmowym czyszczeniu butów turystycznych, pomyślę jeszcze raz.
@Caesar Tak, czyszczą je za darmo.Po przyjeździe do Australii wyczyściłem buty, po tym, jak powiedziałem, że odwiedziłem zoo w Nowej Zelandii na poprzednim etapie mojej podróży.
Zgadzam się, zawsze deklaruj, jeśli nie jesteś pewien, najgorszy możliwy przypadek, jaki możesz podjąć do czyszczenia.Nie deklaruj, a możesz mieć kłopoty.Deklarowałem rzeczy wcześniej, kiedy nie byłem pewien.Po prostu skinąłem głową i pomachałem.Lepsze niż pies celny i funkcjonariusz przyjeżdżający do ciebie!
J.Hirsch
2020-01-10 23:21:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak. To jest problem. Tak, musisz to zadeklarować. Nie, to nie jest wielka sprawa, ale będziesz musiał zatrzymać się przy budce USDA, a oni wezmą twoje buty i zdezynfekują je nieprzyjemnym sprayem. Utrzymanie ich w czystości, jak to tylko możliwe, ułatwi to. Ale jeśli są oblepione ziemią, każą ci czekać, aż to zrobią. Źródło: Byłem tam, zrobiłem to. Wróciłem z Anglii podczas Mad Cow z plecakiem. I inne wycieczki.

Loren Pechtel
2020-01-11 04:56:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Coś do zrozumienia:

Tak, nasi pracownicy inspekcji rolniczej zwykle dbają o błoto na butach - dbają o wszystko, co może przenosić szkodniki lub choroby, których tutaj nie mamy (czyli dlaczego listy mogą czasami wydawać się dość bezsensowne - nie przejmują się przedmiotami, dbają o autostopowiczów). Jednak nie są zainteresowani graniem w gotcha, chyba że czegoś nie zadeklarujesz. Jeśli masz jakieś pytanie, czy coś im zależy, to deklaruj i zobacz, co mówią - nie ma żadnej kary (poza utratą przedmiotu - pamiętaj, że w tym przypadku przedmiotem zabronionym byłby brud, a nie buty ) za wniesienie zabronionych materiałów. Ukarają cię (widziałem) tylko wtedy, gdy nie zadeklarujesz materiału.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...