Pytanie:
Czy woda z kranu we Francji jest bezpieczna do picia?
user89966
2019-10-08 16:51:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Planuję podróż do Francji. Kiedy ostatnio podróżowałem, często piję dużo wody po wielu spacerach.

Czasami kupowanie wody może być kosztowne, szczególnie w centralnych obszarach. Niedawno myślałem o napełnieniu butelki z wodą w hotelowym zlewie, ale nie byłem pewien, czy to bezpieczne.

Czy woda z kranu we Francji (a konkretnie w Tuluzie) jest bezpieczna do picia?

Mieszkałem 18 lat w Tuluzie i zawsze piłem wodę z kranu.Będzie dobrze.
Przypomina mi, jak byłem na drugiej klasie liceum i spędziłem semestr we Francji.Rozmawiałem z uroczą młodą damą w samolocie, ale rozmowa stała się niezręczna, gdy zaproponowała mi lekarstwo na biegunkę i ostrzegła mnie przed wodą.Nie zaakceptowałem tego i udało mi się przetrwać ten czas, pijąc wodę z kranu bez żadnych incydentów.
Pamiętaj również, że w restauracjach i barach zawsze możesz poprosić o bezpłatną wodę z kranu do posiłku.Nigdy nie kupowałem wody butelkowanej w restauracji we Francji.
@Hajopa Obawiałbym się przyjąć to jako ogólne oświadczenie.„Choroba lokomocyjna” to bardzo realne zjawisko, w którym odwiedzający zachoruje na zarazki, na które mieszkańcy są odporni z powodu ich długiego narażenia.
Pięć odpowiedzi:
jcaron
2019-10-08 18:19:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Woda z kranu („eau du robinet”) jest zawsze bezpieczna do picia, chyba że masz znak, który mówi inaczej (najczęściej jest to „woda niezdatna do picia”), co często ma miejsce na przykład w publicznych łazienkach.

Pamiętaj, że na przykład w większości restauracji woda z kranu jest zawsze dobrą opcją („une carafe d'eau”).

To, czy rzeczywiście jest „dobra”, zależy głównie od gustu, i oczywiście będzie się różnić lokalnie w zależności od pochodzenia wody.

Pamiętaj, że jeśli chcesz kupić wodę butelkowaną w jakimkolwiek supermarkecie, duża butelka (zwykle 1,5 l) jest prawie zawsze tańsza niż mała jeden (o wiele mniej niż jedno euro za pierwsze, zawsze więcej niż jedno za drugie), chociaż mniejsze mogą być również sprzedawane w lodówce.

„Woda niezdatna do picia” nie oznacza jednak, że woda jest naprawdę niskiej jakości.To raczej „drink na własne ryzyko, nie pozwól mnie”.
@FooBar może to oznaczać, że woda jest szara (np. Zebrana z dachu lub przechowywana w niezamkniętym zbiorniku na wodę) lub że jest to woda doskonale dobra, ale nie chcą, abyś je pozwał.Ale czy chcesz zaryzykować?
Z mojego doświadczenia wynika, że większość wody podawanej w restauracjach miała okropny smak chloru.Ale to tylko moja osobista opinia, myślę, że jest bezpieczna.
@James_pic najlepiej jest zapytać miejscowych, ale myślę, że przez większość czasu powiedzą, że jest w porządku
@DidierL Jeśli zobaczę „woda nie nadająca się do picia”, na pewno nie wypiję jej ani nikomu nie doradzę!Dostępnych jest mnóstwo zdatnej do picia wody z kranu, po co zawracać sobie głowę wodą, która jest wyraźnie określona jako niezdatna do picia?
@jcaron OP wspominał o długich spacerach, więc założyłem, że może skończyć w miejscach, w których nie ma zbyt dużo zdatnej do picia wody z kranu.Wtedy najlepiej byłoby zapytać miejscowych.W sierpniu po długim spacerze dotarliśmy do małej wioski w Écrins i wszędzie były fontanny (nie do końca „krany”, ale wystarczająco blisko) z symbolem wskazującym na wodę nie nadającą się do picia.Zapytaliśmy miejscowych, powiedzieli, że to w porządku, ale nie kontrolowane, więc piliśmy - nie ma problemu.
Fontanny @DidierL to trudna bestia.Niektórzy faktycznie używają świeżej wody z kranu (co powinno być w porządku), podczas gdy inni stale przetwarzają tę samą wodę (co zwykle nie jest), co jest trudne do stwierdzenia, nawet dla miejscowego.Zwykle im bardziej odległa fontanna, tym większe szanse, że jest to rzeczywista woda z kranu, podczas gdy w bardziej miejskich środowiskach są bardziej podatne na recykling.
@jcaron Myślę, że to coś więcej niż tylko źródło wody do fontann.Ma również znaczenie, czy same fontanny są wystarczająco regularnie czyszczone / konserwowane (i / lub zaprojektowane), aby były wystarczająco czyste.
@James_pic "Ale czy chcesz zaryzykować?"- Zależy.Jak bardzo jestem spragniony i jak daleko jest następne źródło gwarantowanej wody pitnej?
@jcaron Nie sądzę, żeby mówił o prawdziwej fontannie (z umywalką i rzeźbą), która bardziej przypomina zewnętrzną pompę wodną (wygląda jak stary metalowy kran, niektóre z ręczną dźwignią do pompowania), obie nazywane są „fontainami”po francusku.
Smak wody może się znacznie różnić w zależności od regionu.Jako dziecko nauczyłem się pić herbatę na wakacjach <50 km od domu (także we Francji).Kiedy wróciłem do domu, herbata smakowała zupełnie inaczej i chwilę zajęło mi dostosowanie się.
Woda kranowa @Lehue Paris jest bogata w chlor, ponieważ ich sieć jest zarówno rozległa, jak i stara, więc chlorują ją bardziej, aby zapobiec zanieczyszczeniu wzdłuż linii.Czuję, że teraz jest lepiej niż 15 lat temu.
Joren Vandamme
2019-10-08 17:57:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W 2017 roku „linternaute” przeprowadził testy jakości wody w niektórych dużych francuskich miastach. Napisali o tym artykuł (po francusku).

Przetestowali także jakość wody w Tuluzie, która wydawała się bardzo dobra.

Toulouse water quality

Osobiście piłbym wodę z kranu w całej Francji, nigdy nie zachorowałem i byłem tam na wakacjach co roku w różnych miejscach.

Zgrubne tłumaczenie tekstu na stronie:

Jedyna sieć zaopatrująca to miasto na południowym zachodzie w wodę robi to z mniej niż 5% zgodne z najnowszymi analizami regionalnych agencji zdrowia pod względem „granic jakości” (kryteriów, w przypadku których nieprzestrzeganie norm może stanowić zagrożenie dla zdrowia). Jeszcze jeden argument, aby zachęcić mieszkańców Tuluzy do spożywania wody z kranu, o wiele bardziej ekologiczny gest niż woda butelkowana, efekt cieplarniany: butelkowana woda mineralna pokonuje średnio 300 kilometrów rocznie w ciężarówkach. śmietniki. Cena wody wodociągowej w Tuluzie jest trzecią najniższą ceną za m³ wśród miast liczących ponad 100 000 mieszkańców, a jakość wody z kranu „dobra dla 100% sieci” we Francji.

Pojedyncza sieć zasilająca tę południowo-zachodnią gminę w wodę robi to z mniej niż 5% niezgodnych analiz, zgodnie z najnowszymi analizami regionalnych władz ds. zdrowia, pod względem „granic jakości” (kryteria, dla których złamano normy mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia). Innym argumentem przemawiającym za spożywaniem przez Toulousains wody z kranu, działaniem znacznie bardziej ekologicznym niż woda butelkowana, jest efekt cieplarniany: butelkowana woda mineralna pokonuje średnio 300 km rocznie w ciężarówkach. Cena wody wodociągowej w Tuluzie jest trzecią najniższą cenę za metr sześcienny wśród miast powyżej 100 000 mieszkańców, w których wszystkie sieci w okolicy miały „dobrą” jakość wody wodociągowej.

Czy możesz podsumować, co mówi artykuł (czy tylko powiedzieli, że woda w Tuluzie jest bardzo dobra)?
Myślę, że aby właściwie odpowiedzieć na bardziej ogólne pytanie, należy przynajmniej wspomnieć, że strona, do której odsyłasz, podaje, że 2,8 miliona osób we Francji zanieczyściło wodę wodociągową, głównie z powodu pestycydów stosowanych w rolnictwie.W dużych miastach może być dobrze, ale na obszarach wiejskich może to być loteria.
Czy to jest próbka 1?Wtedy to nie jest duży test.
@PeterTaylor Chociaż prawdą jest, że na obszarach we Francji woda z kranu jest zanieczyszczona pozostałościami pestycydów w stężeniu wyższym niż normy, nigdy nie słyszałem o żadnym przypadku ostrego zatrucia wody we Francji.
Warto zauważyć, że zwykle można znaleźć instrukcje dotyczące miasta, w którym mieszkasz.Tam, gdzie mieszkam, zaleca się przechowywanie wody w lodówce na dzień przed wypiciem (to zalecenie, woda jest nadal całkiem bezpieczna mimo wszystko)
Aby dodać do informacji.Byłem w Paryżu przez 2 miesiące, pijąc wodę z hotelowego zlewu.To było pyszne!
@Mast: * Réseaux * oznacza „sieci” lub „systemy”;mówią, że jedyny system wodociągowy w rejonie Tuluzy zapewnia dobrą wodę.(Inne miasta mają wiele systemów). Nie jest od razu jasne, ile próbek pobrano z tego jednego systemu;Więcej szczegółów na temat metodologii można znaleźć [tutaj] (https://www.linternaute.com/actualite/societe/1367342-eau-du-robinet-dans-quelles-villes-boit-on-une-eau-mediocre-bonne-sataisante-qualite-et-prix /) (po francusku), ale nie byłem w stanie (z moim ledwo znośnym francuskim) dowiedzieć się, jak przeprowadzono próbkowanie.
@PeterTaylor Ciekawe jest to, że powiedziałem prawie to samo, moja odpowiedź była tak wiele razy odrzucana, że moderator ją usunął, a tutaj Twój komentarz jest pozytywnie rozpatrywany.Z pewnością nigdy nie zrozumiem ludzkich zachowań.
mappergo
2019-10-08 20:18:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, robię to za każdym razem, gdy odwiedzam i nigdy nie miałem problemu. Widzę, że wszyscy miejscowi robią to samo, restauracje podają nam wodę z kranu, a szkoły mają fontanny do picia z tego samego.

* w szkołach są fontanny do picia z tej samej rzeczy * - skąd wiesz, że woda z nich pochodzi i nie jest filtrowana?
Właśnie z tego, co powiedziano mi od studentów, którzy tam chodzą, ale masz rację, mogą się mylić
W szkole podczas przerw pijesz wodę bezpośrednio z kranów w toalecie.I tak, większość restauracji poda darmową wodę z kranu, jeśli nie poprosisz o butelkę.
@Echox: prawdziwe słowa kogoś, kto chodził do szkoły we Francji :)
Zapewne jednak zauważyłem tutaj, w Japonii, że chociaż wszyscy miejscowi piją dobrze wodę z kranu, ja nie mogę, ponieważ jej poziom chloru jest po prostu zbyt wysoki.Więc YMMV na tym;) (Zwróć uwagę: nie miałem jeszcze problemów z francuską wodą.)
@Jan, czy zazwyczaj próbowałeś odstawić szklankę wody na 30 minut przed jej wypiciem?Zasadniczo chlor odparowuje dość szybko, więc zapach powinien zniknąć.
@DidierL Kiedy minęło 30 minut, wyszedłem z restauracji;) I to nie zapach, to… rzeczywista reakcja ciała, z którą nie będę teraz wchodził w szczegóły.Zajęło mi kilka miesięcy, zanim skorelowałem to z piciem wody z kranu, ponieważ zwykle nie mogłem nawet wyczuć chloru.Dla przypomnienia, jest to * juuu ~ st troszkę za dużo * nie * wyraźnie za dużo *;Zdaję sobie sprawę, że moje sformułowanie było niejednoznaczne.
@Jan och, nie znałem wtedy innego znaczenia akronimu;)
Dmitry Grigoryev
2019-10-11 11:54:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Z grubsza oszacowanie poziomu bezpieczeństwa wody wodociągowej w danym kraju można uzyskać, patrząc na mapę WHO, w której opisano szczegółowo korzystanie z bezpiecznie zarządzanych źródeł wody pitnej. Ogólnie rzecz biorąc, woda z kranu jest w porządku w krajach, w których> 75% ludności korzysta z bezpiecznych źródeł wody. Ten próg będzie rzeczywiście zależał od tego, na ile zdecydujesz się być pewnym, oraz od miejsca, w którym się zatrzymasz. Na przykład. w przyzwoitych hotelach woda z kranu zwykle będzie dobra nawet w krajach, które mają nieco powyżej 50%, ponieważ takie hotele będą miały ponadprzeciętną jakość wody. Jeśli mieszkasz w obskurnym motelu na wsi, nie byłoby nierozsądne powstrzymanie się od picia świeżej wody z kranu w krajach, w których mniej niż 90% źródeł wody jest bezpiecznych.

enter image description here

Jak na mój poziom awersji do ryzyka, napełnienie butelki z hotelowego zlewu w Tuluzie byłoby w porządku.

Marcel P.
2019-10-09 18:13:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zgadzam się, że woda z kranu jest bezpieczna w większości krajów.

Ale mam osobistą zasadę: nie pij wody z kranu w żadnym miejscu podczas podróży.

Dlaczego? Może być bezpieczna dla mieszkańców, ale woda może zawierać mikroorganizmy, których organizm nigdy wcześniej nie widział.

Miałem już problem podczas podróży do różnych krajów i straciłem część wakacji na chorobę, więc zwykle kupuję dużą butelkę wody i używam małej butelki w plecaku.

Może to być prawdą w niektórych krajach, nie stanowi to problemu we Francji (nie w większości Europy).
„woda może zawierać mikroorganizmy, których twoje ciało nigdy wcześniej nie widziało” czy nie jest to prawdą w przypadku każdej wody, kranu, butelkowanej, źródlanej czy innej?
Podróżuję z Graylem, ponieważ dużo wędruję / jeżdżę na rowerze.Pozwól mi pić wszystko.Bity niosące dużo butelek, nie wspominając o płaceniu za nie.Dostępnych jest wiele innych marek filtrów.
Filtry nie są potrzebne do francuskiej wody wodociągowej.Brudne filtry powodują brudną / bardziej niebezpieczną wodę.
Pytanie nie dotyczyło dzielenia się osobistymi preferencjami, ale ogólnie bezpieczeństwa wody z kranu.O ile twoje problemy nie wydarzyły się we Francji, nie sądzę, aby twoja historia pomogła OP w ich pytaniu.
Wiele wody butelkowanej pochodzi z dokładnie tych samych źródeł, co woda z kranu.Chyba że kupujesz tylko wodę mineralną.
@VladimirF We Francji nie mamy takiej „miejskiej wody sprzedawanej w butelkach”, jaką (na przykład) mają Stany Zjednoczone.Woda butelkowana to naturalna woda źródlana lub woda mineralna (co oznacza wodę źródlaną z gwarantowaną zawartością minerałów)
@justt Pisałem o Europie, a nie o USA.Na przykład marka Lidl Saguaro i większość najtańszych marek supermarketów.Może Francja jest w jakiś sposób wyjątkowa, może jest tam jakieś specjalne prawo.
No dobra, nigdy tego nie spotkałem.Myślę, że mamy prawo, tak.W tym konkretnym przypadku sprawdziłem i we Francji Lidl's Saguaro to naturalna woda mineralna: https://world.openfoodfacts.org/product/20562182/eau-minerale-naturelle-saguaro


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...